Nyheter 2016

20 Februari

Utanför fönstret är det gråmulet och snön hänger återigen i luften, termometern visar -1C. För en del av oss är fiskesäsongen i full gång och tankarna kretsar kring vilket bete som ska locka rödingarna och storabborrarna ur sina hålor där nere i mörkret.
För andra av oss är det en tid för förberedelser och planering inför sommarens fiskeäventyr som upptar tankarna medan vi ser norrmän och norskor på TV som vinna både på längden och tvären.

För egen del finns ingen tid för vare sig fiske eller funderingar därom, en intensiv tävlingsperiod i skyttets ädla konst står för dörren och det är många saker som ska hinnas med innan första skottet smäller. Men när Mars är förbi kommer även jag att bege mig ut på abborrisarna. När sen isen har släppt sitt grepp om Metträsket är det dags för flug- och haspelspö efter storöringarna.

Vår hemsida har pga av olika orsaker inte uppdaterats så ofta som den borde, men jag hoppas att vi tillsammans ska kunna göra ändring på detta med start idag, Framför er har ni klubbens nya hemsida och jag hoppas att jag med er hjälp ska kunna fylla den med material om och kring vår förening och våra vatten.

Tight lines!

Anders Östlund, Sekreterare och webansvarig i Kalix Sportfiskeklubb